16 January 2012

Background Post Title

‎بسم الله الرحمن الرحيم
 السلام عليكم


Sedang saya bermain main dengan codes di Edit Html , saya cuba main main dengan codings . type sana type sini , then PREVIEW ! whoahh ,, unexpected , menjadi ! ^^,
So , saya nak kongsi . Sesetengah blogger dia pandai buat , tapi kedekuutt 'ilmu :P hehe gurau je , jangan terasa ^^

hehe apa lahh yang owner blog neyy dok lalut . huhu saya nak ajar anda cara buat background post title dan sidebar title macam blog saya tu . cerr tengok !

Okay , now follow dis tuto :

1. Dashboard - Design - Edit Html - tick Expand Widget Templates

2. Dengan menggunakan fungsi ctrl + F serentak , cari code ini :

h3.post-title {

3. Jumpa ? err kalau tak jumpa cerr cari code ni pulak :

.post-title { 

4. Alhamdulillah jumpa kann ? kalau tak jumpa tuu maknanye memang template anda takde code seperti tu :(


5. Okay back to de main topic , kalau dah jumpa , copy code di bawah :



background: #FEC3DB;
border: 2px dashed #0D0508;
-moz-border-radius: 4em 4em 1em 1em;
border-radius: 4em 4em 1em 1em;

6. Setelah copy , paste code tersebut di bawah code  h3.post-title {   tadi  .

7. Dah ? Okay PREVIEW ! ++++++++++ NO ERROR RECEIVED ? 

8. Tiada error , maka dengan rasminya anda telah BERJAYA ! hehe . ok SAVE .

9. SELESAI !

UPDATE !!


Codes yang berwarna biru di atas bermakna anda boleh ubah mengikut citarasa anda . Sebarang pertanyaan boleh tanya di ruangan komen yew . bittaufiq wannajah !


No comments: